misssixy

Direktlänk till inlägg 24 september 2014

SEX, Natuligt eller Tabu?

Av Miss Sixy - 24 september 2014 15:10

Sex... Varför är sex så viktigt för oss? Varför drivs människan av lust? Och varför kallas det för synd om man har sex utanför äktenskapet?


Jag har kollat på the Secret Life Of the American Teenager på sistone, och de tjatar på något enormt om att sex är något som är till för gifta par, och har man det innan man gifter sig får man ta konsekvenserna. DÅLIGA konsekvenserna. För ingenting bra kommer utav att man har sex förtidigt. Detta gör att ungarna blir helt sextokiga och det enda dem kan prata om är att ha sex. Även dem som tror på Gud och förväntas gifta sig först. Serien är förövrigt både riktigt enformig, tråkig och ibland helt sanslöst naiv, samtidigt som den är underhållande och iallafall jag har snart kollat igenom två säsonger på 2 veckor... Yikes!


Och då tillbaka till min tanke...


Ju mer tabu sex är. Desto mer vill vi ha det. Men i hemlighet. Ju mer öppet sex är, desto mer vill vi ha sex, men i lagom mängd och i rättan tid då det är okej att prata om det, man är bekat med det och kan välja att ha sex när man känner sig mogen för det.


Min mamma började prata med mig om sex i tidig ålder. Redan när jag var elva år hade jag koll på kondomer, hur barn blev till och ägde även min älskade Fråga Olle bok. Fråga mig inte varför jag fick den... Lång histora.

Men tack vare den kunde jag välja att säga nej när min dåvarande pojkvän kände att han var redo att ha sex, och ville att vi skulle ha det tillsammans.

Slutade med att jag runkade av honom tills han kom, han ibland fick röra mig tills jag fejkade en orgasm och efter cirka ett år tog det slut mellan oss, utan någon penetration.

Jag var inte ens byxmyndig när jag gjorde slut med honom, än mindre redo för att ha sex, men ändå försökte han pressa mig till det. Visste att det var andra par i skolan som var lika gamla, och som hade sex. Men jag sa nej. Halleluja!


Så varför pratar man inte mer om sex? Är man rätt att man får motsatt effekt av att neutralisera sex för ungdomar?

Jag kan bara tala av egen erfarenhet, och de som har vetskap om sex, är avslappnade gällande ämnet och vet hur man ska skydda sig slutar inte upp som Amy i serien med ett barn i famnen vid 15års ålder.

Men vill man låta sitt barn göra som de vill gällande sex och att de då slutar upp som Adrian som ligger med alla killar hon kommer åt?


Låt mig förklara. Det är en skillnad på att vara öppen för frågor och informerande, än att tillåta sitt barn att slänga sin katt överallt. Och det är inte heller så farligt för en ungdom att prata med sina föräldrar om saker som kan verka nytt och spännande. För får man emr vetskap om saken kan man låta bli att göra förhastade beslut.


Med andra ord, jag tror att om fler börjar prata mer öppet om sex, kommer sex vara något naturligt i framtiden och inte något tabubelagt.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Sixy - 5 november 2014 22:36

Varsågoda, bokstäverna C-F! C Celibat. Sexuell avhållsamhet. Cervix. Latinskt namn på livmoderhalsen (cervix uteri). Cisperson. Person vars könsidentitet överensstämmer med normerna för det kön som registrerades vid födseln. Cunnilingus. Ora...

Av Miss Sixy - 5 november 2014 22:29

Hahahah omg jag måste bara berätta innan jag går och lägger mig.   Ni vet känslan när man har ätit något som gör en extremt gasig? Inte? Nähä okej det är väl bara jag dårå... Nej men jag var riktigt gasig en kväll, och äckligt bekväm om jag ärl...

Av Miss Sixy - 5 november 2014 22:11

Har ni någonsin tänkt på hur det skulle kännas att ha sex sådär som det kan verka kännas på en riktigt snuskig porrfilm? Ni vet den där lite mer hårda formen av sex där killen (eller tjejen) trycker ner sin partner hårt emot en sängkant samtidigt som...

Av Miss Sixy - 28 september 2014 12:19


    Det finns så många ord. Och alla ord börjar på en bokstav.   Vi börjar med dessa två bokstäver, och fortsätter under bloggandets gång. Varsågooda, här har vi bokstäverna A och B.   A Abort. Borttagning av foster vid oönskad graviditet. ...

Av Miss Sixy - 26 september 2014 15:29

    Jag hade gett upp hoppet med killar! Jag var för töntig för dem i skolan! Och det var jag också! Jag älskade skolan. Älskade att få läxor, så man hade något att göra när man kom hem en sen eftermiddag. Jag heter Natalie förresten och är arto...

Presentation


Miss Sixy är, tillbaka för att stanna. Med nytt mjöl i påsen och en breda syn på livet kommer hon att bjuda på allt Du kunnat önska, så att inte ta vara på denna gåva vore allt annat än smart, det vet ni!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

blogglista.se
Reggad på Commo.se
Bloggar om lust och sex

Ovido - Quiz & Flashcards