misssixy

Direktlänk till inlägg 28 september 2014

SEX ABC del.1

Av Miss Sixy - 28 september 2014 12:19

 

 

Det finns så många ord. Och alla ord börjar på en bokstav.


Vi börjar med dessa två bokstäver, och fortsätter under bloggandets gång. Varsågooda, här har vi bokstäverna A och B.

 

A

Abort. Borttagning av foster vid oönskad graviditet. Fri abort till och med 18:e graviditetsveckan. För senare aborter krävs Socialstyrelsens tillstånd.

Aids. En förkortning av Acquired Immunodeficiency Syndrome (på svenska Förvärvat immunbristsyndrom). Aids är den sjukdom en person med hiv utvecklar när immunförsvaret försvagats allvarligt. Den som har aids har svårt att bekämpa infektioner och tumörsjukdomar.

Akut-p-piller. Om man inte använt preventivmedel kan kvinnan ta ett hormonpreparat efter samlaget.

Amningsmetoden. En preventivmedelsmetod där amning minskar risken graviditet.

Analsex. Sexuella handlingar som har med anus och ändtarmen att göra. Ändtarmen har inte samma formbarhet som slidan varför det krävs rejält med glidmedel och extra lyhördhet för den andra partens reaktioner.

Anus. Ändtarmsöppningen.

Andrologi. Läran om de manliga könskörtlarna och deras sjukdomar.

Amenorré. Avsaknad av mens. Har kvinnan haft mens tidigare och den försvinner kan detta bland annat bero på graviditet, stress, viktförlust, hård träning, p-piller eller andra preventivmedel.

Asexualitet. En asexuell person har ingen sexlust eller känner inget behov av att inkludera andra i sin sexualitet.

Avbrutet samlag. En preventivmedelsmetod när penis dras ur slidan före sädesavgången, som istället sker utanför slidan. Avbrutet samlag är en osäker preventivmetod då de kan vara svårt att kontrollera när sädesavgång sker.

Avsugning. Oral stimulering (se oralsex) av penis – även kallad fellatio.

B

Bartolinis körtlar. Körtlar vid ingången till slidan som producerar ett mjukgörande sekret vid sexuell upphetsning.

BDSM. Samlingsuttryck för BD – Bondage och Disciplin, SM – Sadism och Masochism och mittenförkortningen DS – Dominance och submission (underkastelse).

Billingsmetoden. En preventivmedelsmetod som baseras på fysiologiska förändringar i kroppen, det vill säga utseendet på det fertila slidsekretet vid ägglossningen.

Binda. Mensskydd som placeras i trosorna.

Bisexuell. Person som attraheras känslomässigt och/eller sexuellt av personer oavsett vilket kön de har.

Blygdläppar. Yttre och inre. De yttre skyddar mot nötning och stötning och de inre skyddar urinrör och slida. Ser mycket olika ut från person till person.

Buttplug. Engelska för analplugg. En sexleksak för penetrering av analen, oftast med bred bas.

Bäckenbottenmuskulatur. Består av muskler och finns mellan benen som går från blygdbenet till ryggradens slut.

Bög. Homosexuell man (se homosexuell).

 
 
förspel

förspel

28 september 2014 20:42

Hejsan Miss Sixty,

Mitt namn är Lina Larsson och jag jobbar som projektledare för Sveriges största nätbaserade sextidning, Förspel.se. Vi publicerar sexrelaterade artiklar som innehåller allt ifrån sextips till svar på läsarmail och besöks av ~2670 läsare om dagen.

Anledningen till att jag skriver till dig är för att jag under en längre tid har läst din blogg med stort intresse. Du skriver väldigt ärligt och bra, precis som sex ska vara! Jag hade tyckt att det vore underbart att länka till din blogg från Förspel.se, därför undrar jag om du är intresserad av ett enkelt länkutbyte med oss där vi länkar till dig och du länkar till oss från din blogg?

Det hade gagnat oss båda i sökresultaten på Google och givit oss båda fler läsare.

Stort tack på förhand!
Lina

http://xn--frspel-wxa.se

Miss Sixy

5 november 2014 22:10

Självklart är jag intresserad av ett länkbyte! Har meddelat er på er sida också, och lägger upp en länk till er blogg nu på direkten. Läste igenom er tidning och gillar den skarpt!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Sixy - 5 november 2014 22:36

Varsågoda, bokstäverna C-F! C Celibat. Sexuell avhållsamhet. Cervix. Latinskt namn på livmoderhalsen (cervix uteri). Cisperson. Person vars könsidentitet överensstämmer med normerna för det kön som registrerades vid födseln. Cunnilingus. Ora...

Av Miss Sixy - 5 november 2014 22:29

Hahahah omg jag måste bara berätta innan jag går och lägger mig.   Ni vet känslan när man har ätit något som gör en extremt gasig? Inte? Nähä okej det är väl bara jag dårå... Nej men jag var riktigt gasig en kväll, och äckligt bekväm om jag ärl...

Av Miss Sixy - 5 november 2014 22:11

Har ni någonsin tänkt på hur det skulle kännas att ha sex sådär som det kan verka kännas på en riktigt snuskig porrfilm? Ni vet den där lite mer hårda formen av sex där killen (eller tjejen) trycker ner sin partner hårt emot en sängkant samtidigt som...

Av Miss Sixy - 26 september 2014 15:29

    Jag hade gett upp hoppet med killar! Jag var för töntig för dem i skolan! Och det var jag också! Jag älskade skolan. Älskade att få läxor, så man hade något att göra när man kom hem en sen eftermiddag. Jag heter Natalie förresten och är arto...

Av Miss Sixy - 26 september 2014 15:02

  Okej, nu är det risk för att det blir lite personligt här, men jag tänkte berätta om mina top fyra katastrofalaste dejterna jag varit med om. Så håll i hatten. för nu kör vi!   KILLE NUMMER 4.   Kille nummer 3 var en riktig tråkhög. ...

Presentation


Miss Sixy är, tillbaka för att stanna. Med nytt mjöl i påsen och en breda syn på livet kommer hon att bjuda på allt Du kunnat önska, så att inte ta vara på denna gåva vore allt annat än smart, det vet ni!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

blogglista.se
Reggad på Commo.se
Bloggar om lust och sex

Ovido - Quiz & Flashcards